DESENVOLUPAMENT DE LES EMOCIONS.
El desenvolupament emocional també forma part
del desenvolupament i l’aprenentatge, ja que les emociones mostren com som i
són un factor imprescindible en la nostra maduració.
Fases del desenvolupament emocional (canvis
ontogenètics):
- 8-9 mesos: en aquesta
primera etapa es té molt en compte la referència social, ja que el nadó
reacciona segons les emocions del seu cuidador.
- 2-3 anys: en aquesta
edat ens nens/es desenvolupen la comprensió emocional, és a dir, el llenguatge
que lo permet definir les seves emocions. En següent lloc, adquireix
el joc simbòlic que és imitar allò que veu mitjançant el joc per
desenvolupar-ho (identifica diferents rols). Per últim, desenvolupa la
empatia, de manera que sap diferenciar els uns del altres.
- 4 anys: apareix la
Teoria de la Ment que dóna lloc a entendre que els altres són entitats
separades, i reconèixer els diferents model mentals. Els infants, en un
primer moment pensen que si ella estan tristos tothom un sabrà, però
gràcies a la Teoria de la Ment comprenen que això no és així. També
adquireix l’habilitat de diferenciar diferents significats en la mateixa
situació.
- 6-7 anys: en
aquesta edat adquireix la capacitat d’admetre dos emocions ambivalents
consecutivament, és a dir, una rere l’altra.
- 7-8 anys: en aquesta
edat adquireix la capacitat d’admetre dos emocions ambivalents
simultàniament, és a dir, a l’hora.
- 8-12 anys: En aquesta
etapa és on comença la regulació de les emocions, així com la comprensió,
el reconeixement, i l’expressió de tots els tipus d’emocions.
Per a treballar el desenvolupament emocional hem
dissenyat una sèrie d’activitats i les hem treballat a classe. Aquí els deixem
un parell de les que han realitza els nens.
1.
LA NOSTRE CARA, MIRALL
D’EMOCIONS I SENSACIONS
En aquesta activitat hem començat posant música y segons les emocions
que aquesta trasmitia a cada nen ell dibuixava en un programa informàtic les
sensacions en una cara dibuixada a la pantalla.
2.
ELS COLORS TAMBÉ ENS FAN SENTIR!!
Observant quadres de diferents pintors, els alumnes
podran adonar-se que segons quina és l’estació de l”any, hivern o primavera que
els artistes han volgut representar n’han utilitzat uns colors o uns altres.
Després per completar l’activitat ens hem preguntat com ens sentíem cada un i
després hem agafat els colors que representaven el nostre estat d’ànim per
dibuixar un paisatge.
En la primera infància, els nens com relacionen les emocions?
ResponderEliminarEl contacte físic i emocional —bressolar, parlar, abraçar, tranquil·litzar— permet al nen establir la calma en situacions de necessitat i anar aprenent a regular per si mateix les seves emocions.
EliminarSegons va madurant el cervell, van apareixent les diferents emocions en el repertori del nen.
Els nens relacionen les emocions paregudes, és a dir, a poc a poc veuen que alguns d’ells són pareguts com la ràbia i la tristesa, per exemple quan un altre nen et furte la pilota. Més endavant el nen veurà el contrari de les emocions, per exemple, alegria i tristesa, que tenen unes reaccions i unes vibracions diferents.
A mesura que el nen/a avance en la seua maduració el cervell relacionarà fàcilment les emocions.
En quina etapa emocional estan més centrats en els companys de classe que en els pares?
ResponderEliminarA partir dels dos anys els nens comencen a tenir presents les relacions amb els iguals. Aquestes relacions són simètriques i es basen en la igualtat i la cooperació entre persones d’un mateix estatus.
EliminarA partir dels 3 als 6 anys els nens passen per diferents estadis:
El primer va lligat a la proximitat física i es dona als tres anys, en aquesta edat un ‘’amic’’ és un company de joc.
El segon va dels 4 als 5 anys, en el que els amics són els que ajuden, deixen les coses i els que diverteixen.